Med en betydelig interesse for Nordisk Design ute i verden ønsker vi å profilere våre nordiske merkevarer sammen. Vår felles identitet vil komme til uttrykk i konseptet «Together» som setter sammen deltagende nordiske merkevarer i en kontekst basert på nordiske verdier.

 

Norske møbel- og interiørbedrifter ble tidligere invitert til å delta for å fremme Norsk design og norske merkevarer i USA i et Nordisk samarbeid. 


- Med en lav inngangsbillett får bedriftene mulighet til å «pitche» deres produkt på vårt event og mini-utstilling hos Snøhetta på Manhatten mandag kveld. Vi tilrettelegger også et presse-event på dagtid for inviterte journalister, sier prosjektleder Åsne Helene Folstad.

De norske bedriftene som blir med på dette eventet fra Norge er: Røros Tweed, Vestre, FjordFiesta, Rodeo, Ope, Ekornes og Flokk.


Her kan du lese mer om vår felles satsing "Together".

 

Prosjektet mottar EU-støtte gjennom programmet BSR Innovation Express.


Norsk Industri, Innovasjon Norge og Den Norske Ambassaden i New York koordinerer norsk fellesstand "The Export way to the US"  på ICFF fra 20. til 23. mai. Deltar du her kan du fortsatt melde deg på og delta på vår felles satsing for profilering av Nordisk Design med matchmaking-event hos Snøhetta mandag kveld 21. mai.